melangkahlah dengan kuat-

sesungguhnya mereka adalah PEMUDA-PEMUDA yang beriman kepada RABB mereka, dan Kami tambah pula untuk mereka petunjuk


berceritalah padaku
aku bukan siapa-siapa

tetapi
bisa saja aku mendengar suara hatimu
lalu
ingin sekali aku kesat pipimu
supaya tiada lagi air mata yang tumpah


berbicaralah padaku
aku bukan siapa-siapa
tetapi
bisa saja aku bersamamu merasai kepedihan itu
lalu
ingin sekali aku mengubati sakit-sakit itu
supaya tiada lagi jiwa yang menderita


langkah
teruslah engkau melangkah
kerna aku juga akan terus melangkah bersamamu
jauh.lelah.singkat

itulah janji untuk perjalanan ini



pabila kau terus melangkah
tahulah engkau bahawa manusia itu bermacam-macam
dunia itu kosong
tetapi
jiwa-jiwa itu benar-benar membutuhkan
ruh-ruh sepertimu juga seperti aku


aku bukan siapa-siapa
malah aku tak punya apa-apa
cuma rasa 'izzah yang amat tinggi
membuatkan aku terus berada di atas jalan ini
dan terus bersamamu


khabarkan padaku
ini jalanmu
ini juga jalanku
jangan pernah kau syahid sebelum tiba masanya
kerna
jalan ini sekali-kali tidak pernah ada penamatnya


selagi kau itu mujahidah
maka
teruslah melangkah
melangkah bersamaku
melangkahlah dengan kuat



xifu imraah.09dzulqaedah1430.
* * * * * * * * * *

lihatlah jua ke hatiku
aku lah temanmu
terimalah aku
kitakan bersama mengharung
dunia fana ini


0 comments: