.ini kisah kita.

[dedikasi buat sahabat; zulaikha, liza, najat]


.ini kisah kita.

percaya tak?
kita selalu merasakan perancangan kita secara ad hoc
itu apa yang kita rancang
ya,
perancangan manusia
tetapi yakinlah
perancanganNya semua telah diatur
ya,
telah diatur di sana lagi
nun di Lauh Mahfuz


molek bukan??


macam tak percaya kan?
kita bersama
atas nama Islam
atas dasar Aqidah
atas fikrah yang sama
dan kita
terus bergerak


logiknya
bisa saja aku katakan
itu bukan tempat kau
tempat kau di sana
ini tempat aku

tapi bumi Allah itu luas
terhampar buat makhluk-makhluknya

yang sana untuk yang sini
di sini untuk di sana

ingat lagi tak?
kita pernah bersama
kembara iman
mencari bekalan
buat isi ruh-ruh yang ingin di bentuk

harapan aku besar
moga-moga kita antara manusia yang dibentuk
dibentuk untuk ummah
dibentuk untuk membentuk ummah

aku tahu
kau telah diujiNya
aku juga pernah diujiNya
malah jika
back to seerah ar rasul
Mereka itu lagi di uji
maka
kau & aku
tak kan pernah ada istilah
"aku penat"
"aku letih"
"boleh aku berehat??"


alasan itu tidak relevan
buat
kau & aku



wahai kau,
aku di sini ingin selamanya bersama kau
untuk
kita
teruskan kembara iman ini

maaf,
aku tahu perjalanan kita jauh
tetapi masa kita terlalu singkat
jadi
sudikah kiranya kau terus bersama aku?





kau & aku adalah satu tak kira apa-



0 comments: